czwartek, 2 maja 2013

Zapalniczka Zippo - Napełnianie

Mamy dziś święto flagi, ale ja mam coś na inny temat - kolejny wpis o zapalniczkach benzynowych :)

Tym razem – Napełnianie zapalniczki Zippo benzyną

Puszka Benzyny Marki Zippo

Wiem, że na ten temat można sporo znaleźć w necie, są i opisy i filmiki. Ale niech będzie na tym blogu kompletny opis serwisowania zapalniczki benzynowej Zippo.
Więc tak...
Benzyna – pożywienie naszej zapalniczki – osobiście używam marki Zippo, nie jest droga (ok 8zł). Kiedy miałem pierwszą moją zapalniczkę używałem Ronsonola. Jak na jedną, tak i na drugą nigdy nie narzekałem. Podczas wiosennych porządków znalazłem nawet starą puszkę z benzyną Ronsonol - miała ze 2-3 lata, w ramach testu postanowiłem napełnić nią zapalniczkę i efekt nie był najlepszy. Knot szybko się osmolił, a ogień przerywał, więc dobra rada – nie ma co się skąpić :P  Napełnienie zapalniczki Zippo jest łatwe, mimo to początkujący popełniają błędy.  Krok po kroku. Najlepiej zacząć od uchylenia dzióbka puszki z benzyną. Z zapalniczki ściągamy obudowę, środek zapalniczki odwracamy tak, aby ujrzeć filcową wkładkę u spodu wkładu. Następnie unosimy wkładkę tak, aby mieć dostęp do wacików, bierzemy benzynę i zalewamy waciki przez ok 3-4 sekundy. Krótka przerwa i powtarzamy zwilżanie waty. Wszystko powtarzamy kilka razy w zależności od tego jak suche były waciki. Musimy jednak być ostrożni, kiedy z knota będzie kapać benzyna, to oznaka że przesadziliśmy nieco. Napełniajmy zapalniczki częściej, mniejszą ilością benzyny. Tracimy wówczas nie tylko benzynę która kapie z knota, ale także tą która będzie przez jakiś czas odparowywać z knota. Jeżeli trzymanie wkładki filcowej w odpowiedniej pozycji jest dla nas niewygodne, możemy wykręcić śrubkę i sprężynę dociskową i wygrzebać filc.

Częstym błędem popełnianym przez początkujących użytkowników Zippo jest napełnianie benzyną przez otwór w filcowej wkładce. Uzupełniając benzynę w ten sposób wata we wkładzie nie namoczy się dobrze, a benzyna pozostała na filcu będzie parować powodując korozję wewnątrz obudowy.

Z jaką częstotliwością należy napełniać Zippo?
W zależności od użytkowania zapalniczki. Ja robię to gdzieś tak raz na 10-14 dni. Jeśli podczas palenia ogień dziwnie się zachowuje, przygasa po czym znów się rozpala, to jest to spowodowane prawdopodobnie kończącym się paliwem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz