czwartek, 16 maja 2013

Fajki tradycyjne - Budowa

Hej Hej.
Ale dziś słonko ładnie grzeje, co? ;)

Ostatnimi czasy zainteresowałem się fajkami. Kilka razy palię fajkę od znajomych, ale raczej z ciekawości i dla testów. Zastanawiam się, czy nie kupić sobie jakiej fajki tradycyjnej. Przejrzałem parę sklepów internetowych, nie wszystko było dla mnie zrozumiałe, jak zacząłem szukać głębiej, to okazało się, że temat jest naprawdę szeroki i głęboki ;) Jest mnóstwo bardziej lub mniej profesjonalnych stron na ten temat. Dowiemy się wszystkiego o budowie fajki, dłuuuugiej historii, o rodzajach, materiałach, itp.itd. Wolno (ale jednak jakiś progres jest) utrwalam sobie tą wiedzę, a w ramach powtórki i utrwalenia postanowiłem podzielić się z wami zdobytymi informacjami. Zastanawiałem się od czego zacząć tą część wpisów. Wpierw chciałem opisać historię fajek, różne typy starożytnych fajek, ale wydaje mi się, że lepszym pomysłem będzie coś, co zainteresuje potencjalnego, przyszłego pasjonata fajek

Budowa fajki tradycyjnej. 


Fajka Mr. Bróg - Fajka Tradycyjna do tytoniu

Posłużę się całkiem nową fajką znajomego, firmy Mr. Bróg. Fajka kolegi posiada filtr, który podobno należy wymieniać po każdym paleniu. Choćby z powodów finansowych kupiłbym fajkę bez filtra. Dodatkowo podobno filtr wpływa na walory smakowe, ale dym mniej skrobie w gardle ;)
Dobra, powrót do tematu! Każda fajka tradycyjna składa się z:
  • Główka – najistotniejszy element naszej fajki tradycyjnej
  • Komin – otwór u góry główki, tam upychany i spalany jest tytoń
  • Szyjka, czy też Cybuch – z określeniem co jest szyjką, a co cybuchem w dzisiejszych czasach jest mała trudność, kiedyś cybuch łączył główkę lub szyjkę z ustnikiem, dziś szyjka łączy się bezpośrednio z ustnikiem
  • Ustnik – można go podzielić na kilka części, jak np. zgryz


Poprzez wymienione powyżej elementy przechodzi kanał dymowy, zaczyna się w dolnym punkcie komina i kończy się w ustniku. Kanał dymowy powinien mięć jednakowy przekrój na całej swej długości. Dlatego w przypadku powyższej fajki, jeśli chcielibyśmy zrezygnować z filtra, należałoby kupić specjalny reduktor, który zniweluje grubszy fragment kanału dymowego. Jeśli jesteśmy zaczynamy swoją przygodę z fajką, to pewnie i bez reduktora nie zauważymy specjalnej różnicy, jednak czyszczenie fajki będzie  nieco utrudnione i bardziej czasochłonne.
Kanał dymowy w fajce mr bróg

Ok, to tyle na początek. Jeśli jako (być może) przyszły palacz fajek popełniłem jakieś błędy, to przepraszam :P
Do przyszłego postu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz