środa, 3 kwietnia 2013

Sploty Łańcuszków: Kłos (Spiga)

Hey Hey, witam ponownie!
Wypoczęci wszyscy? To zaczynamy!

Dzisiaj będzie o bardzo ładnym splocie KŁOS



Kłos zborza - wzór dla splotu Spiga
Kłos zboża - wzór dla splotu Spiga
Znalazłem biżuterię o tym splocie w jednym ze sklepów internetowych z biżuterią - całkiem przypadkowo. Jeszcze nie miałem przyjemności osobistego obcowania z tą biżuterią, ale wszystko przede mną ;)  Polska nazwa splotu to KŁOS, na świcie znany jest on pod nazwą SPIGA, co po włosku znaczy kłos. Jak nie trudno się domyślić nazwa wzięła się od podobieństwa do kłosa żyta. 
Każde ogniwo to mała wykrzywiona ósemka. Srebrna, czy złota biżuteria o tym splocie może mieć minimalnie inne kształty ogniwek. W zależności od ukształtowania poszczególnych ogniwek bransoleta lub łańcuszek może sprawić wrażenie bardzo łagodnego i delikatnego lub nieco bardziej zuchwałego. Ponieważ splot ten znam od niedawna, nie mogę na razie powiedzieć czy biżuteria o tym splocie produkowana jest częściej dla kobiet, czy dla mężczyzn. Przeglądając sklepy mam wrażenie, że raczej przeważa biżuteria dla pań, chociaż można także znaleźć męską biżuterię.

Złoty łańcuszek męski o splocie Kłos (Spiga)
Łańcuszek o splocie Kłos (Spiga)

Biżuteria Kłos sprawia wrażenie niezwykle trwałej. Znalazłem bransoletę, która składała się z dwóch solidnych splotów kłos, wyglądała bardzo solidnie i bardzo wytwornie. Jak wspominałem Kłos występuje zarówno z biżuterii wykonanej ze złota, jak i srebra. Ponieważ splot ten może mięć różny „charakter” na pewno znajdziemy biżuterię, która będzie dobrze nam pasowała.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz