czwartek, 21 marca 2013

Zapalniczka dla fajkarzy

Natrafiłem jakiś czas temu na zdjęcie zapalniczki Zippo z dziwnym kominkiem. Jako że była to grafika bez opisu, spędziłem jeszcze kilkanaście minut, żeby dowiedzieć się co to za model.

Zapalniczka Zippo do fajek - model 205PL


Okazuje się, że ”Rekin z Pensylwani” wypuściła specjalny model zapalniczki, który służy do odpalania fajki. Konstrukcja kominka różni się tym od typowej, że ma daszek u góry, po bokach zaś mamy po dużym otworze, po każdej stronie.. Kiedy odpalimy zapalniczkę i przechylimy ją do poziomu, ogień wylatuję przez duży otwór, ku górze. Jednak gdy podsuniemy główkę fajki pod dolny otwór i się zaciągniemy, wówczas płomień z zapalniczki rozpala tytoń w fajce.

Przy pierwszym spotkaniu ze znajomym amatorem fajek, zapytałem go czy słyszał coś o tego typu wyspecjalizowanych zapalniczkach. Po burzliwej dyskusji zdecydował się zamówić ten wynalazek. Dałem „dziadkowi” kilka dni na testy. Stwierdził, że zapalniczka Zippo rzeczywiście upraszacza odpalanie. Proces przebiega sprawniej i praktycznie nie ma możliwości by poparzyć sobie paluchy – co ma czasami miejsce kiedy odpalamy zwykłym ogniem.





Cóż mogę powiedzieć na zakończenie?
Zapalniczka Zippo do fajek ułatwił nieco życie mojemu koledze - pasjonatowi puszczania dymku przez cybuch. Jeżeli ktoś z was lubi popalać fajkę, to z pewnością z każdego modelu zapalniczki do fajek będzie zadowolony.
Natomiast jeśli szukacie pomysłu na prezent do kogoś kto popala fajki, to będzie to na pewno strzał w dziesiątkę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz